//Beast.
BERATNYA HATI TENGOK KUCING-KUCING AKU MATI & HILANG.WALAUPUN SETAKAT HAIWAN...

Selasa, Januari 24, 2012 @ 12:37 PG | 0 Beautiful [s]

dulu aku pernah ada kucing. tapi sekor demi sekor mati. lepas tu aku serik nak bela kucing lagi. sebab aku mesti menangis kalau kucing aku mati.


lama lama..dari sekor..terus jadi banyak. aku tak kisah sebab aku memang sayangkan kucing. bagi aku, kucing adalah makhluk tuhan yang nak menumpang kasih sayang kita. kadang kadang, tiap tiap bulan bila gaji, orang lain mesti pikir nak beli baju la kasut la, macam macam lagi. tapi dalam kepala aku, mesti ada portion untuk kucing aku. aku taknak kucing aku lapar. 
kalau kat meja makan, pagi pagi mak aku buat roti telur. bila tengah lapar, roti telur tu memang sedapp sangat. tapi bila tengok kucing aku ngiau ngiau mintak secubit, aku sanggup kongsi kerat dua roti tu bagi kat kucing aku.walaupun aku lapar.
tapi dekat rumah ni, ada dua orang yang tak suka kucing kucing aku. kadang kadang, kalau dia marahkan aku, dia lepaskan marah dia dekat kucing kucing aku. sebab dia tahu, bila kucing aku sakit, aku pun turut rasa sakitnya. orang tu selalu pukul kucing aku dengan rotan depan mata aku. nak melawan tak boleh sebab orang tu orang yang aku sayang jugak. 

kadang kadang aku nak cakap dekat orang tu, supaya letakkan diri dia dekat makhluk tu. apa rasanya jika badan dipukul sedangkan kita tak tahu apa kesalahan kita. kerana haiwan dikurniakan otak tapi tidak dikurniakan akal. mereka tak diminta dilahirkan ke dunia ni. kalau kita buat baik dengan binatang, nescaya binatang tu akan berdoa pada Allah supaya memberi kebaikan kepada kita. 

dan malam ni..aku tengok dekat dalam rumah aku dia dah tak ada... aku sedih sangat-sangat kerana kehilangan kucing kesayangan aku ialah "bulat"... assalamualaikum.




Older Post | Newer Post
The Disclaimer

Hi peeps. I'm human and blahblah goes here. Change with your suwettie words :D

underlined, bold

blockqoute


Navigations!

Diary About Stuff Site


Let's Talk!


URL Blog not email!!
Link correctly
Be nice !
No harsh words
Cbox code here!! width="220"


The Credits!

Re-Edits : Adila.
Base code : Y O U
Help : L O V E
Nice View:Google Chrome